Click me!

FB page

Friday, June 24, 2016

[Tips #8] Salah Siapa Kalau Prospek Belum Sedia Bayar?

SIRI PANDUAN CLOSING SALES
 
'Kenapa prospek masih belum sedia berikan bayaran?'
Saya rasa bukan saya seorang sahaja yang rasai benda ni.

Apabila prospek whtsapp kita, bertanyakan tentang produk yang kita jual. Kemudian kita explen pum pam pum pam...

At the end.. Tak berjaya close sale hari tu jugak.


Kenapa?

===
Antaranya adalah :-
===

1. Tunggu Gaji - sekarang servey dulu produk yang sesuai dan on budget. Masuk je gaji, contact seller tu balik untuk beli produk berkenaan.


2. Tak Nampak Value - cara kita explen produk kepada prospek kurang jelas menyebabkan prospek tak berminat dan menolak untuk bayar.

(Nak2 yang guna skrip copy paste. Hancooosss...)


3. Tak Dapat Jawab Soalan - of course, apabila kita terangkan mengenai produk kepada prospek. Pasti prospek akan bertanyakan beberapa soalan untuk tahu lebih lanjut pasal produk.

Tapi, apabila kita jawab teragak2 (ada kot, yela kot, maybe ada, saya rasa...) atau tak jawab soalan (dengan cara buat2 tak perasan).

Prospek terus jadi kurang yakin dengan produk berkenaan, bahkan jauh rasa nak bayar.

4. Tak mesra - kita layan prospek macam robot.

Buyer : produk ni boleh kuruskan badan?
Seller : ya boleh.

Buyer : berapa RM?
Seller : rm70.

Buyer : include postage ke mcm mne?
Seller : postage tmbah rm6.


Fuhhh..kalau saya jumpa seller mcm ni, sy awal2 lagi cauuuu...biar la produk tu ok pun, better cari kat seller lain laa.


Anda ada nak tambah lagi? Cubalah share... Asyik saya je bagi tips. Hehe..nak jgk blajar dari anda pula...

Kita tukar2 ilmu ok? 

Jumpa lagi !

Wan Mohd Fadhli & Amir Faisal
www.closesaleswhatsapp.com 

p/s: Masih ada lagi peluang untuk anda belajar step-by-step closing sales dari pakar, jangan tunggu sampai kawan saya ni naikkan harga pulak. Klik disini sekarang!

No comments:

Post a Comment

Mari Menabung