Click me!

FB page

Tuesday, June 14, 2016

[Tips #5] Trick Supaya Kita Untung Lebih..

SIRI PANDUAN CLOSING SALES

Dengar je untung lebih, semua nak tahu.. Hahaha, yerlah sape taknak kan? Wan pun dah tak sabar nak tahu?

Sabar.. Jom kita buat countdown kejap,


Tiga, 2, satu...

Ok begini caranya :

Kita kena gambarkan dalam kepala bakal pelanggan bahawa beli 2 unit lebih jimat daripada beli 1 unit.
 
"Acane nak buat tu?"
 
===
Ok saya ni bagi contoh:
===
 
Katakanlah :

Harga jualan 1 unit produk A RM64 + postage RM6 = RM70.
Harga jualan 2 unit produk A RM60 + Free Postage = RM120.
 
Untuk pembelian 2 unit, mereka sudah dapatJimat RM20 + RM6 postage.

Objektifnya, supaya bakal pelanggan melihat penjimatan yang lebih banyak dan merasa rugi kalau mereka grab 1 unit sahaja.

Nampak tak apa yang cuba saya sampaikan? Apa lagi, jangan baca je, apply la terus, hehe..

 
p/s : sesuai untuk produk repeat order. beauty and health.
p/s : pastikan harga adalah transparent atau jelas. tiada unsur penipuan atau manipulasi harga.

Siapa yang jual produk beauty and health, saya galakkan guna cara ini.

Dengan cara ini saya ubah mindset prospek dan berjaya buat mereka beli 2 unit.
Daripada kajian kes saya, nisbah kejayaan jual 2 unit adalah 6:10.
 
Daripada 10 org prospek, 6 daripadanya grab 2 botol, 4 daripadanya grab 1 botol.


Okey sangat dah tu kan, dari semua beli 1 je ;) Nak yang lebih power? Boleh cuba guna teknik ni.

Mungkin akan dapat lebih lagi bila anda dah kuasai semua faktor yang membawa kepada jualan.


Ni dah hari ke-5 Siri Email dari saya, esok saya stop kejap hantar email takut inbox anda semak dengan email saya. Yang kau pandai masukkan email haritu tu apesal?

Haha, tapi takpe lah kan asalkan anda dapat belajar something.


-fin-

Wan Mohd Fadhli & Amir Faisal
www.closesaleswhatsapp.com


*Khas buat yang taknak pening-pening buat skrip closing sales, saya rekomen anda tiru dari contoh skrip disini ya.. (Kalau dah rasa rajin takyah la :P)
 


No comments:

Post a Comment

Mari Menabung