Click me!

FB page

Friday, June 10, 2016

[Tips #1] Flow Penting Proses Closing Sales..

SIRI PANDUAN CLOSING SALES

' Aku dah PM 100 orang kot,
Tapi yang sedihnya 1 je yang membeli.. '

Kalau anda nak tahu, ni lah situasi yang saya alami dulu waktu mula-mula start bisnes.

Dapat je komen 'PM' (excited gila!),
Terus berjela-jela saya PM orang tu.

In the end .....

' Krik-Krik '

Syedih....
Mungkin situasi anda pun macam saya,
Jadi, please manfaatkan betul-betul posting kalini ya.

===
Step untuk Close Sales di Whatsapp :
===

1. Bina hubungan - tanya nama, dari mana.
2. Tanya masalah - apa masalah mereka,
menyebabkan wasap kita.
3. Dengar - dengar masalah mereka,
iya kan sahaja.
4. Kait - kaitkan masalah mereka dengan
solusi yang ada pada produk.
5. 3rd party - tunjuk testimoni masalah
yang sama yang sudah berjaya.
6. CTA - offer + urgency.

Nampak tak prosesnya? Inilah sebenarnya antara step yang kita perlu buat bila dapat PM, atau whatsapp dari prospek.

Insya-Allah jualan lebih mudah terhasil.

Nak tak baca sambungan untuk siri proses closing sales ni?

Please Reply " ya " supaya saya tahu ada yang masih nak baca.

Kalau ramai yang reply saya akan sambung lagi esok.

-fin-

P/s : Untuk yang sukakan fast result, boleh gunakan teknik shortcut DISINI.

No comments:

Post a Comment

Mari Menabung