Click me!

FB page

Monday, August 11, 2014

Energizing Soy Protein | ESP Shaklee pun ade keburukan???



Korang kurus kering macam gambar di atas?? ^^^ hehe..u jangan butthurt.. sebab disini lah ade penyelesaiannya..jeng jeng jeng!!!

Pasti ramai penah dengar tentang ESP Shaklee tapi ramai ke penah kenal ESP Shaklee yang sedang meleTOPS bapak nyer hadui ter ber (slang Jozan..hehe)...???


ok.. ESP ni ialah Energizing Soy Protein daripada Shaklee. Punca ESP ni femes simple je.. FEMES!!!...
sebab ESP bekalkan protein yang cukup untuk badan manusia.
U olls selalu makan ayam ikan dan lain2 yang sumberkan protein, tp still tak sihat kan? tak kan tak cukup?

NAK TAHU TAK???



Dah tahu kan? so, if Tak cukup protein ape yang akan berlaku??
  • Rasa lemah, lesu, tak bermaya..akhirnya menggeletar..macam Parkinson
  • kolestrol tinggi, tekanan darah rendah...then pening
  • punca ulser perut + ulser usus
  • luka lambat sembuh akhirnya berparut
  • ganggu penglihatan / lama2 jadi kabur
  • antibody tak kuat. bila kurang protein, badan tak boleh nak lawan penyakit yang datang. kurang ketahanan
Tapi, kalau cukup protein pula?
U olls macam mane tahu badan kita cukup protein?? Kemusykilan disitu. so, "ALWAYS PLAY SAFE" ambil ESP ni sebagai pelengkap. No harm at all.

yang ni baru harmful..kihkihkih :p

KEBAIKAN : ESP SHAKLEE
  • Untuk wanita yang ingin pregnant atau plan untuk pregnant (women only okeh?) : ESP pulihara dan pelihara rahim u olls..
  • Untuk wanita yang sedang pregnant : ESP kuatkan uolls punye rahim dan bantu pembentukan otot bayi. Protein kan bagus untuk tumbesaran.
  • Untuk wanita yang menyusu anak bertuah dan anak kesayangan : ESP bantu banyakkan pengeluaran susu. Bila u cukup protein, means u cukup tenaga. Susu pun berkhasiat.
  • Untuk sesiapa yang nak stabilkan hormon : ESP mengandungi kacang soya, yang kaya dengan isoflavon, ia bantu memulihkan hormon wanita. Keluarkan darah kotor dan gantikan protein yang diperlukan.
  • Untuk sesiapa yang mahu kurus : ESP buat kita rasa kenyang. Nafsu nak makan sokmo pun kurang.
  • Untuk sesiapa yang ingin kekal sihat : ESP beri ketahanan badan dan pelengkap nutrient dalam badan kita. Bila semuanya cukup, haruslah boleh lawan penyakit yang datang, insyaAllah.
  • Untuk sesiapa yang nak cantik : ESP buat kulit kita anjal, jadi gebu dan lebih cerah. Nampak berseri gitu. Bila dah cantik, tak perlu la nak tepek makeup tebal-tebal kan. Natural Beauty you!
  • Untuk sesiapa yang bercadang untuk puasa : ESP bekalkan tenaga, jadi walaupun puasa kita tak rasa lemah. Laar dan dahaga tu biasa la, itu dugaan Tuhan bagi sebagai ujian.


KEBURUKAN: ESP SHAKLEE

Kesan buruk nya bila u beli,tapi u simpan buat hiasan, tak minum, tak amalkan, tak ikut arahan yang sepatutnya. Rugi gilos kalau macam tu...sebab simple je nak bancuh semudah makan ABC.
Bancuh 1 sudu besar dengan air kegemaran then siap untuk diminum. HAAAA!! boleh bancuh dengan any feveret air u olls (tapu jangan bedal dengan air berkarbonat,hilan khasiat protein tu nanti der)
Bila sumenye tak, tak nampak hasil, kita jadi negatif. Nak salahkan sape? Salahkan kerajaan? ape kaitan der?..tak baik kn begitu..

so,u olls dah tahu kebaikan ESP SHAKLEE yg femes meleTOPS nih dan untuk siapa,kita dalam golongan yang mana? Kalau termasuk dalam golongan ingin mencuba..boleh saja. Tak memudaratkan pun. Tak rugi pun, malah badan makin sihat. Jangan jadi berkira kerana kesihatan.

Berminat? Nak dapatkan 1? Nak khidmat nasihat percuma? Contact je kat sini:
Wan Mohamad Fadhli
Xprezzolicious On9 Shoppe
sms/Whatsapp: 017-9807376

credit: Kotak Vitamin Saya


2 comments:

  1. produk shaklee ni baru try untuk anak je bg mealshake. lain2 belum. memang ada hajat nak dari something dapat buang sekilo dua kat badan ni... hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..mealshake salah satu cara kasi anak2 selera makan & tumbesaran..wise choice..hehe.. jangan berhajat saje,mulakan tunaikan hajat tu sis..i sedia membantu..hehe..Free advice

      sms/Whatsapp: 017-9807376

      Delete

Mari Menabung